Autizmussal élők általános iskolája

2003. szeptemberétől működik ez a tagozat, általános iskola 1 -8 évfolyammal.

Az épület a Losontzi Iskola központi épületétől külön telephelyen, Ceglédbercelen működik. Jelenleg 19 tanuló befogadására van lehetőség. A tanulókat három csoportban foglalkoztatjuk.

A csoportokba kerülés feltétele a Szakértői bizottság által kiadott Szakértői vélemény, melyen szerepel az autizmus/pervazív fejlődési zavar diagnózis.

Dolgozóink
  • 3 főállású gyógypedagógus, autizmusban jártas szakember
  • 1 félállású gyógypedagógus
  • További gyógypedagógus kollégák, aki óraadóként vesznek részt a tanításban
  • 6 fő gyógypedagógiai asszisztens
  • Az iskola munkáját Takarító és Dajka kollégák is segítik.
Munkarend

A gyermekeket reggel 7.20-tól délután 16.45 óráig tudjuk fogadni.

Kollégiumi ellátást nem tudunk biztosítani. Délután egy napközis csoport szervezésére van lehetőségünk. A tanulók napi háromszori étkezést vehetnek igénybe. A délelőtti és a délutáni szakszerű ellátás érdekében a pedagógusok csúsztatott munkarendben dolgoznak.

Módszerek

Az autizmussal élőkre jellemzőket szem előtt tartva a nevelés, fejlesztés tervezése a megfigyelt szociális- adaptációs szint, a mentális kor, ill. IQ, és a kommunikációs színvonal alapján történik. Az egyenetlen képesség- és képességprofil, valamint tanulási képességek miatt a módszereket és eszközöket egyénhez igazodó módon választjuk meg. A fejlődést egy erre alkalmas eszköz (Fejlődési Kérdőív) segítségével folyamatosan követjük.

Az autizmussal élők állapotát jellemzi a szociális, kommunikációs, szervezési, valamint a speciális kognitív készségek deficitje. Ennek következtében a különböző készségek minőségi károsodása, sztereotip, repetitív viselkedés, érdeklődés, aktivitás és a következményes viselkedés-problémák mutatkozhatnak. Az általunk alkalmazott módszerek segítséget nyújtanak a felsorolt sérülések, hátrányok kompenzálásban. Meggyőződésünk, hogy ezek segítségével nagymértékben támogatni tudjuk az autizmussal élők boldogulását a mindennapi életben.

TEACCH program – e modell alapul szolgál az autizmus-specifikus környezet kialakításához, mely segítségével átláthatóvá, kiszámíthatóvá tehetjük a környezet minden aspektusát. Ezen elveket figyelembe véve tanítjuk a tér-időszervezést és munkaszervezést is.

PECS program- a képcsere módszer alkalmazása nagy segítséget nyújt a megfelelő kommunikáció kialakításában.

Viselkedésterápia – a kívánt viselkedés kialakítása érdekében a viselkedésproblémák megelőzése, alternatív viselkedések kialakítása, meglévő viselkedés-problémák kezelése egyénre szabottan.

Speciális foglalkozások

Babzsák – szociális-kommunikációs és kognitív fejlesztés

Társas viselkedés – azoknak a csoportos foglalkozásoknak a gyűjteménye, melyek elősegítik a társas helyzetek gyakorlását, a szabályok megtanulását. /közös játék, közös tanulás, közös ének, tánc, közös kézimunka, ünnepek.

Állatasszisztált terápia-olyan terápiás program, amelynek során egy állat jelenlétével, aktivitásával biztosítjuk, hogy a gyermekek különböző területeken fejlődjenek

Amennyiben lehetőségünk adódik rá, a következő, nem rendszeres programokban veszünk részt:

  • gyógylovaglás
  • vízhez szoktatás
  • kirándulások
  • családi napok
  • integrációs foglalkozások
  • szülőklub
Tagozatunk támogatói:

Autizmussal Élők és Segítőik Egyesülete

Töredék Világ Autizmussal Élő Emberekért Alapítvány

Az iskolánk, munkánk iránt érdeklődőket szívesen fogadjuk előzetes megbeszélés alapján.

Elérhetőségeink:

Cím: 2737 Ceglédbercel, Petőfi Sándor u. 8

Telefon: +36 30 586 4920

Szakembereink:

Rónai Judit

  • Mesterpedagógus
  • Oligofrénpedagógia-pszichopedagógia szakos gyógypedagógiai tanár
  • Autizmus-specifikus szakember
  • Munkaközösség-vezető

ronai.judit@losontzi.hu

Tóthné Gutpintér Anikó

  • Mesterpedagógus
  • Oligofrénpedagógia-pszichopedagógia szakos gyógypedagógiai tanár
  • Autizmus-specifikus szakember

Soltészné Bencsik Ilona

  • Mesterpedagógus
  • Oligofrénpedagógia-pszichopedagógia szakos gyógypedagógiai tanár
  • Autizmus-specifikus szakember
  • Gyógypedagógiai rehabilitációs konzultáns

solteszne.ilona@losontzi.hu

Soltészné Bencsik Ilona

Velkeyné Gál Zsuzsa

  • Mesterpedagógus
  • Oligofrénpedagógia-pszichopedagógia szakos gyógypedagógiai tanár
  • Autizmus-specifikus szakember
  • Közoktatás-vezető

velkeyne.zsuzsanna@losontzi.hu

Varga Andrea

  • Óvodapedagógus
  • Értak-Tanak szakos gyógypedagógiai tanár

varga.andrea@losontzi.hu

Dark mode powered by Night Eye
Skip to content